Obiceiuri ale angajatului de succes!
Ce fac oamenii de succes – cei care primesc bonusuri, cresteri sau oportunitati? De ce nu sunt ca toti ceilalti?
Diversi experti in cariere ofera ghiduri complete despre cel mai bun mod de abordare in cariera. Fiecare dintre noi poate deprinde cateva dintre aceste obicei si chiar de astazi!
1. Abilitati necesare
Acesti oameni de succes se gandesc la abilitatile de care au nevoie pentru urmatorul job. Cu totii incercam sa descriem cat mai minunat abilitatile din descrierile postului nostru, dar cei care vor sa atinga succesul se concentreaza pe cunostintele de care au nevoie pentru respectivul job. Daca nu stii sigur ce abilitati trebuie sa dezvolti, atunci este foarte util sa te documentezi putin inainte.
2. Vorbesc in sedinte
Atunci cand se organizeaza o sedinta, in special fiind in birou si cadrele inalte, este foarte usor sa te simti constrans si astfel, sa te inhibi si doar sa asculti. Persoanele care au curajul sa vorbeasca si sa isi spuna parerea se asigura ca toti cei din incapere stiu ca au ceva de contribuit. Chiar daca nu ai o sugestie anume este foarte important sa pui intrebari, bine gandite.
3. Costumatie corespunzatoare
Este o valabila constanta, oamenii se imbraca intr-un mod special pentru job. Modul in care acestia se prezinta la birou si felul in care interactioneaza cu ceilalti denota faptul ca isi dau tot interesul pentru cariera lor.
4. Sunt comunicativi
Oamenii de succes stiu sa comunice, atat cu persoanele cu grade avansate in firma, cat si cu colegii. Daca ai asistat la diverse sedinte executive, cu siguranta ai observat faptul ca acestia comunica intr-un mod usor diferit fata de ceilalti. Daca doresti sa contribui si sa comunici ceva, este foarte important si esential sa dobandesti aceasta calitate de orator.
5. Nu intra in panica
Persoanele care vor sa atinga succesul nu intra in panica atunci cand, de exemplu, se nimeresc in lift cu un director. Ba mai mult, profita de aceasta ocazie. Este important sa fii intotdeauna pregatit sa incepi o conversatie.
6. Actioneaza
De cele mai multe ori, atunci cand o persoana se confrunta cu o noua provocare la locul de munca sau intampina un obstacol in cale, ii scade moralul si ajunge sa ridice din umeri si sa se complaca in situatie. Pe de alta parte, persoanele care sunt ambitioase, cu siguranta vor actiona.
7. Cauta oportunitati
Fie ca ti se ofera o sansa sa conduci o echipa sau un proiect sau iti este inmanata sansa de a face voluntariat, nu trebuie sa ratezi aceste lucruri. Oamenii se uita in jur si copiaza tot ce e mai bun de la liderul lor.
8. Sunt determinati
Majoritatea oamenilor muncesc din greu pentru a dovedi de ceea ce sunt in stare. Acestia vor sa impresioneze pe toata lumea si vor sa faca parte din echipa. Nimic nu este mai important decat sa ai sau sa faci parte dintr-o echipa unita si bine formata.
9. Acorda atentie
Ascultarea oamenilor din jur este una dintre cele mai bune abilitati pe care le cauta angajatorii in angajatii lor. Aceasta este perceputa si corelata cu capacitatea unei persoane de a conduce. Faptul ca acorzi oamenilor atentia ta nedivizata, ii face sa se simta motivati si plini de energie si le arati ca iti pasa de gandurile si opiniile lor.
10. Rezolva problemele
Oricine poate face o reclamatie sau poate veni cu o sugestie, dar pentru un lider este foarte important ca un angajat sa vina cu o solutie directa pentru problema respectiva. Asta nu demonstreaza doar ca iti pasa de cariera ta, ci si de prosperitatea afacerii firmei, pe termen lung.
11. Identifica ineficientele
Chiar daca nu exista probleme grave si serioase, cu siguranta sunt totusi cateva lucruri la locul de munca ca merita a fi schimbate pentru ca lucrurile sa decurga mai bine si eficient. Daca esti una dintre persoanele care isi dau interesul si observa neconcordantele, asta inseamna ca esti pregatit sa imbunatatesti sistemul de operare al departamentului tau.
12. Dovada de profesionalism
Poate alti colegi se axeaza pe anumite probleme personale ale unor colegi, dar este foarte bine daca tu cauti o solutie catre problemele ce tin de munca si te feresti sa iei parte la discutiile despre anumite persoane.
13. Dorinta de cunoastere
Cei mai de succes oameni sunt dornici sa invete cat mai multe despre companie, industrie si oameni in general. Acestia participa la conferinte, cursuri si lucreaza intotdeauna cu oameni de la care au ce invata pentru a-si imbunatati setul de abilitati.
14. Isi recunosc greselile
Daca ai facut ceva gresit sau ai calculat ceva in mod eronat, dar totusi ai descoperit asta, este foarte important sa procedezi in mod corect: sa iti recunosti greseala si sa iti ceri scuze.
De asemenea, este important sa te asiguri ca nu vei repeta aceeasi greseala.
15. Cer ajutorul
Faptul ca ceri ajutorul, asta nu este un semn de slabiciune. Din contra, oamenii care solicita o mana de ajutor sau un sfat dau dovada de forta si cei din jur cu siguranta vor aprecia acest aspect.
16. Nu spun “Da” mereu
Daca ai fi de acord mereu cu ceea ce spun colegii sau liderul tau, inseamna ca nu ai avea timp niciodata sa termini ceea ce este cu adevarat important. Pe masura ce zilele trec, este necesar sa faci diverse verificari si sa iti pui intrebarea ” ce este prioritar?”. Daca nu te organizezi este foarte posibil sa nu duci la bun sfarsit ceea ce incepi.
Trebuie sa iti doresti foarte mult sa inveti pentru a avansa in cariera si sa nu ai teama de necunoscut. Capacitatea de a accepta provocari nu este pentru oricine.